Savjeti za zdrav život

U moru obveza, stresa i užurbanog načina života ljudi često zaborave ili jednostavno ne stignu misliti na svoje zdravlje. Jedna narodna uzrečica kaže kako zdrav čovjek ima tisuću želja, a bolestan samo jednu. Ova poslovica itekako potiče na razmišljanje te bi se svi mi trebali zapitati činimo li dovoljno kako bismo sačuvali najveću dragocjenost koju imamo, a to je zdravlje. Zdrav čovjek je sretan čovjek, a potrebno je uvesti svega nekoliko jednostavnih promjena u našu svakodnevnicu kako bismo svoj život učinili boljim, kvalitetnijim, zdravijim i sretnijim.

Zdravo se hranite

Kada je riječ o zdravoj prehrani, ljudima je glavni izgovor kako je zdrava hrana skupa. Ova tvrdnja je djelomično istinita. Ako pod zdravu hranu podrazumijevate isključivo zapakirane namirnice s „bio“ etiketom, onda ste u pravu. Veliki broj takvih namirnica zaista nije za svačiji džep, osobito za svakodnevnu konzumaciju. No, što je s hranjivim i nutritivno bogatim namirnicama poput graha, špinata, jabuka i ostalog voća i povrća koje je moguće kupiti u gotovo svakoj trgovini?

S druge strane, dosta pritužbi stiže i na račun preskupog voća i povrća, no uzme li se u obzir činjenica koliko se novca mjesečno potroši na slatkiše, grickalice i ostale prazne kalorije, cijena za kvalitetne i zdrave namirnice je ništavna.

Koliko ste samo puta u svom poštanskom sandučiću pronašli, primjerice, Tommy katalog sa sniženim artiklima među kojima su vrlo često voće i povrće? A koliko ste samo puta „preletjeli“ pogledom preko njih jer vam je prije za oko zapeo parizer na akciji? Ponekad je problem što ne vidimo ili ne želimo vidjeti neke stvari, pa iz tog razloga smišljamo izgovore. No, kada je zdravlje u pitanju, izgovor jednostavno ne smije postojati.

Raznolikost namirnica

Naravno, zdrava prehrana ne obuhvaća samo voće i povrće. Potrebno je raznoliko i uravnoteženo jesti. Savršena prehrana sadržava namirnice bogate vlaknima, vitaminima , bjelančevinama i malim udjelom masnoća. Ako vam je lakše, napravite sebi tjedni plan. Prvi dan jedite ribu, drugi dan povrće, treći crveno meso, a možete i kombinirati. Raznolika prehrana zaštitit će imunološki sustav, stoga vodite računa što unosite u svoj organizam. Svoj automobil ne biste napunili pogrešnim gorivom, zar ne? Pa nemojte onda ni svoje tijelo trovati lošim „gorivom“. To ne znači da ćete se zauvijek odreći čokolade i da nećete moći uživati u ničem što volite. Ne, važna je umjerenost. U redu je ponekad sebi priuštiti čokoladu ili sendvič. No, ‘ponekad’ ne znači jednom dnevno, poželjno je da to ‘ponekad’ bude eventualno jednom tjedno.

Ne preskačite doručak

Ujutro uglavnom svi negdje žure, spremaju se za školu, posao ili fakultet, a doručak nikome nije ni na kraj pameti. To je obrok koji se najčešće preskače, a nipošto ne bi smio.
Kvalitetan doručak tijelu osigurava energiju, a osobe koje redovito doručkuju bit će puno produktivnije i aktivnije tijekom cijelog dana. Također, izbjegavanje doručka usko je povezano i s pretilošću. Naime, kada osoba ne doručkuje, kasnije taj nedostatak energije nadoknađuje nezdravim i zasitnim namirnicama ili prejedanjem. Probudite se pola sata ranije i osigurajte sebi jedan kompletan i hranjiv obrok kao što su cjelovite žitarice, jaja, voće te svježe cijeđeni sok.

Vježbajte redovito

Premda riječ „vježbanje“ većinu asocira na iscrpljujuće dizanje utega, teretana nije jedina varijanta treninga kojom ćete učiniti dobro svome tijelu. Svako kretanje, trčanje ili brza šetnja donijet će razne pozitivne učinke organizmu kao što su smanjeni rizik od kardio-vaskularnih bolesti, snažniji mišići i kosti, više energije i vitkija linija. Također, provodite vrijeme u prirodi jer svježi zrak ima brojne blagodati za ljudski organizam. A za sve one koji bi željeli treninge odrađivati kući, za dodatnu motivaciju možete nabaviti rekvizite poput bučica, utega, guma i pilates lopti u većini sportskih trgovina. Sada također i u Lidl katalogu možete pronaći kompletnu fitness opremu kao i sportsku odjeću te dodatke prehrani po iznimno pristupačnim cijenama.

Pijte dovoljno vode

Za normalnu funkciju organizma i sprječavanje dehidracije, neophodna je voda. Ne sokovi, ne čajevi, već voda. Sokovima ćete nakratko ublažiti žeđ, no voda bi svakome trebala biti primarna tekućina. Manjak vode dovodi do pada koncentracije, slabosti, pospanosti, glavobolje i umora. Kako biste izbjegli navedene situacije dnevno trebate unijeti 0,3 dl vode na svaki kilogram. Mnogi ljudi često zaborave piti ili piju tek kad osjete žeđ. Nemojte dozvoliti da dođe do toga jer osjetiti žeđ znači da ste već u stanju blage dehidracije.

Priuštite sebi dovoljno kvalitetnog sna

Svatko od nas je barem jednom u životu doživio dan nakon neprospavane noći. Bez dovoljno kvalitetnog sna osjećat ćete se umorno, nezadovoljno i iscrpljeno. Osim samog umora, nedovoljno sna povezuje se i s razvojem dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i depresije, a utječe i na debljanje. Usvojite rutinu spavanja, provjetrite sobu, isključite sve uređaje u sobi, utišajte mobitel, nemojte jesti tešku hranu prije počinka i probudite se svježi, odmorni i naspavani.

Smijeh je lijek

Jeste li znali da je smijeh ljekovit? Prilikom smijanja izlučuju se hormoni sreće – serotonin i endorfin, koji nam pomažu da zaboravimo na bol, podižu energiju i zadovoljstvo te smanjuju razinu hormona stresa. Dugotrajna izloženost stresu može prouzročiti niz zdravstvenih problema poput negativnog utjecaja na srčani, živčani i krvožilni sustav. Stoga činite stvari koje vas raduju, provodite vrijeme s ljudima koje volite, slušajte omiljenu glazbu i ono najvažnije – ne skidajte osmijeh s lica!